Menü Bezárás

Szolgáltatások

GYÓGYPEDAGÓGIAI FEJLESZTÉSEK

Egyéni autizmus specifikus terápia

Az egyéni fejlesztés fő célja autizmus spektrum állapot esetén a szociális- és kommunikációs készségek, valamint a gondolkodás rugalmasságának javítása, a gyermek vagy fiatal speciális szükségleteihez alkalmazkodva. Nagy hangsúlyt kap emellett az önkiszolgálás, a játéktevékenység, a tanuláshoz szükséges alapkészségek és az értelmi készségek fejlesztése is. Komplex, bizonyított módszertant alkalmazunk, és a gyógypedagógiai munkát rendszeres tanácsadással egészítjük ki. Támogatjuk a szülőket abban is, hogyan éljenek az otthoni fejlesztés lehetőségeivel, segítünk a család jóllétének megteremtésében, fenntartásában.

ADHD terápia

AZ ADHD terápia olyan egyedi, kognitív viselkedésterápia, melynek célja, hogy az ADHD-s gyermeket – korának megfelelően – az állapotával való lehető legjobb együttéléshez segítsék hozzá, és gyógypedagógus szakemberek különböző gyakorlatokon keresztül megtanítsák az ADHD-val élő gyermeket a jellemző megnyilvánulások, viselkedéses problémák minél hatékonyabb uralására. A gyermekek fejlesztésének folyamatába aktívan bevonjuk a szülőket is, információkkal, tanácsadással segítjük őket, és megmutatjuk, hogyan segíthetik otthon is a kicsik fejlődését.

Tiflopedagógia

A látássérült gyermek fejlesztésének célja, hogy önmagát és környezetét minél teljesebben megismerhesse. Foglalkozásaink a személyiség- és készségfejlesztés keretén belül segítik a látássérülés okozta hátrányok kompenzálását, ép érzékszervek teljesebb bevonását a megismerésbe. A fejlesztés területei: Vizuális alapfunkciók, kognitív képességek, taktilis és auditív képességek, kommunikációs és szociális kapcsolatok, mozgásfejlesztés, látásnevelés, önkiszolgálás, felkészítés látásvizsgálatra.

Szomatopedagógiai fejlesztés

A szomatopedagógiai fejlesztést végtaghiányos gyermekeknek, végtagredukciós fejlődési rendellenességeknél, petyhüdt bénulás esetén, korai agykárosodás esetén, ortopédiai és egyéb kórformáknál ajánljuk. A fejlesztés során fejlődik a gyermek mozgása, kommunikációja, szociabilitása, megismerő tevékenysége; a gyermeket önálló cselekvésre sarkalljuk.

Szurdopedagógiai fejlesztés

A hallássérült gyermekek fejlesztése során elsődleges cél a hallókészülék elfogadása, annak rendszeres viselése. A foglalkozások során a szülő és gyermeke közötti mindennapi helyzeteket (közös játék, háztartási tevékenységek stb.) megragadva segíti a terapeuta a gyermek hallás- és beszédfejlődését. Kiemelt cél a hallási figyelem, a beszédértés fejlesztése mellett a gyermekek aktív és passzív szókincsének bővítése. Az alkalmak során fejlődik a gyermek beszédértése, kommunikációja, beszéde alakilag tisztul, szókincse nő, kifejezőkészsége javul.

Konduktív pedagógia

A Pető András által kifejlesztett pedagógiai módszer alaptézise, hogy az idegrendszerünk a károsodás ellenére rendelkezik tartalékokkal, új kapcsolatok kiépülésének lehetőségével, melyek tanulási-tanítási folyamatokon keresztül jönnek létre. A komplex kognitív- és mozgásfejlesztés egyéni (szükség szerint csoportos) formában, játékos módon történik a gyermekek életkori sajátosságait figyelembe véve. A fejlesztést elsősorban megkésett mozgásfejlődésű, koraszülött gyermekek, illetve központi idegrendszeri sérült gyermekek számára ajánljuk.

Egyéni gyógypedagógiai fejlesztés

A gyógypedagógiai fejlesztés során játékos formában, a gyermek egyéni haladási tempóját figyelembe véve fejlesztjük részképességeit, nagymozgását, finommotorikáját, kommunikációját. A fejlesztést olyan gyermekek számára ajánljuk, akik életkori sajátosságaikhoz képest fejlődésükben lassabbak, hátrányban vannak. Fejlődik a gyermek feladattudata, feladatértése, kitartása, önállósága, szocializációja, tanulási képességei, kommunikációja; ezáltal teljes személyisége.

Logopédia

A logopédiai fejlesztés a beszédfejlődés zavara esetén nyújt segítséget a kisgyermeknek és családjának. Magában foglalja a megkésett és akadályozott beszédfejlődés kezelését, beszédindítást, tanácsadást, szenzoros-integrációs tanácsokat, pöszeség javítását, vizsgálatát, beszédpercepciós GMP vizsgálatot (súlyos pöszeség, megkésett beszéd kapcsán). Minden olyan kisgyermeknek ajánljuk, akinél felmerül a beszéd megkésettsége vagy kóros fejlődése.ú, hiszen fejlődik a gyermek kommunikációja, beszéde alakilag tisztul, szókincse nő, kifejezőkészsége javul.

EGYÉB SZOLGÁLTATÁSOK

Pszichológiai tanácsadás

Pszichológiai tanácsadásunkat a következő nehézségek esetén ajánljuk: Nevelési nehézségek, Tanulási zavarok, Szorongásos zavarok (pl. (körömrágás, tik), Alvászavarok, Veszteségek (válás, haláleset, iskolaváltás) feldolgozása, Magatartási – és beilleszkedési problémák, Hiperaktivitás, Kötődési problémák, Tanulási képességek fejlesztése és tanulásmódszertan, Tehetségfejlesztés, Személyiségfejlesztés, önismeret.

Csodasportoló program

A CsodaSportoló program során a gyerekek elsajátítják az alap sportkészségeket, megtapasztalják a közös játék élményét, miközben szabályokhoz és egymáshoz alkalmazkodva fejlődik erőnlétük, mozgáskoordinációjuk, figyelmük. A program során az egyes gyerekek számára nyilvánvalóvá válik, melyik sportban érhetnek el sikereket, amit a későbbiekben versenyszerűen is űzhetnek.

Neurofeedback tréning

A Neurofeedback terápia, vagy másnéven EEG-biofeedback terápia célja az agy működésének optimalizálása az agyhullámok monitorozásával és azok befolyásolásával. Bár mindez nagyon tudományosan hangzik, a gyerekek számára egyáltalán nem bonyolult, mert a fejlesztés játszva történik: miközben ők mesét vagy természetfilmet néznek, a tréner a gyerek fejbőrére helyezett apró tappancsok, érzékelők segítségével EEG adatokat rögzít és juttat vissza az idegrendszerbe. Az agy, felismerve a visszaküldött saját jeleket, úgy módosít a működésén, hogy a gyerek agyhullámai az optimálishoz közelítsenek. A gyermek adottságit tekintve optimalizálódó idegrendszeri működés eredményeként a tanulási, viselkedési nehézségek fokozatosan feloldódnak, megszűnnek, miközben a gyermek együttműködési, tanulási készségei változásnak, fejlődésnek indulnak.